شیلنگ سیلیکونی

مقاومت مواد سیلیکونی در برابر دمای پایین

مقاومت مواد سیلیکونی در برابر دمای پایین

کاربردهای دمای پایین در صنایعی مانند: داروسازی، تولید مواد غذایی، آبجوسازی، شیمیایی، تبرید، خودروسازی، نفت، نساجی، الکترونیک و هوافضا رایج است. عملکرد دمای پایین یکی از مهمترین ویژگی هایی است که در عملکرد آب بندی نادیده گرفته می شود. قرار گرفتن در معرض دمای پایین می تواند مواد الاستومری را منقبض کند و در نتیجه باعث کاهش فشرده سازی و نشت احتمالی شود و زمانی که کمتر از حد طراحی آنها باشد، درزگیرها انعطاف پذیری و شکننده شدن کمتری دارند.

مهر و موم برودتی یا سیل مکانیکی نامیده می شود که دمای آن کمتر از 0 درجه سانتیگراد است. یک سری مشکلات برای آب بندی های مکانیکی معمولی با استفاده از محصولات با دمای پایین رخ می دهد که شامل سیالات برودتی کمتر خورده شده اما سمی هستند و در بخش “مسائل ایمنی و زیست محیطی” برشمرده شده اند. تقریباً همیشه کاربرد دمای پایین برای آب بندی های معمولی بسیار کم خواهد بود. در غیر این صورت، یک روش آب بندی جایگزین برای طراحی مهر و موم انتخاب می شود که در اکثر موارد الاستومر نقطه بالایی را به خود اختصاص می دهد.

بیشتر اوقات سیالات برودتی روان کننده های ضعیفی هستند، که در آنها مهر و موم های مکانیکی با موفقیت به ایجاد لایه سیال متکی هستند که اکنون قبل از مسائل مربوط به آب بندی مکانیکی معمولی است. این می تواند منجر به مشکلات ارتعاشی “لغزش چوب” شود که در آن وضوح رایج منجر به دریافت مواد مناسب برای استفاده می شود. در نتیجه در موارد شدید، مهر و موم ها و اجزای برودتی به دلیل وجود روان کننده یا رطوبت، ابتدا باید قبل از نصب آب بندی خشک شوند. این امر می تواند منجر به برش یا شکسته شدن چهره آب بند در هنگام راه اندازی ماشین آلات شود.

بعلاوه، کاربردهای سرد، هر گونه رطوبت را در محیط اطراف منجمد می کنند، از این رو مهر و موم های مکانیکی سیال آب بندی شده و جو را به هم متصل می کنند. بدیهی است که هر چیزی که داخل آب بند است که در سیال غوطه ور نشده باشد، یخ می زند، این اتفاق در مهر و موم های مکانیکی با فنرهای خارج از محصول مهر و موم شده رخ می دهد. گرایش دیگری در جایی رخ می دهد که اجزای چرخان و ثابت دست نخورده باشند، به عنوان مثال حلقه گیره و غده. در چنین مواردی توجه فوری به طراحی صورت و / یا مواد نگهدارنده ساخت و ساز برای جلوگیری از شل شدن نگهدارنده مورد نیاز است.

مطالب پیشنهادی: خرید شیلنگ سیلیکونی با کیفیت بالا

با توجه به کاربردهای خرابی ذکر شده قبلی، مطالعه و تحقیق ادامه دارد و با کشف لاستیک سیلیکونی مواجه شد که می تواند در برابر دماهای بالا و پایین بسیار بهتر از لاستیک های آلی مقاومت کند. بدون تغییر محسوس در خواص آن، لاستیک سیلیکونی را می توان بدون محدودیت استفاده کرد و می تواند به خوبی در برابر دمای سرد مقاومت کند. هنگام مقایسه لاستیک های سیلیکونی از لاستیک های آلی، زمانی که لاستیک های آلی شکننده می شوند، لاستیک های زودتر در پایین ترین دماها الاستیک می مانند.

علاوه بر این، با جذب آب لاستیک های سیلیکونی تنها تا حدود 1٪، می توان آن را برای مدت طولانی در آب (آب سرد، آب جوش، آب گرم) غوطه ور کرد، اما بدون تغییر قابل توجهی در خواص الکتریکی یا مقاومت مکانیکی آن. انعطاف پذیری لاستیک سیلیکون جامد در دمای پایین همچنان بر هر الاستومر دیگری برتری دارد زیرا حتی در کمترین دما نیز عملکردی دارد. واشرها و لنت های بالشتک به آسانی از مواد ورق لاستیکی سیلیکونی جامد ساخته می شوند. قابلیت های مشابه ساخت الاستومری: لمینیت چسب، برش قالب، برش جت آب نمونه های اولیه، برش به عرض و اجزای تولید.

بر این اساس، محدوده دمای عملیاتی الاستومرهای سیلیکونی وسیع‌تر از اکثر الاستومرهای آلی است. ثابت شده است که لاستیک‌های سیلیکونی جامد در برابر تخریب مقاوم‌تر هستند، وقتی در معرض دماهای پایین قرار می‌گیرند، نرم نمی‌شوند و تغییر شکل غیرقابل برگشتی پیدا می‌کنند، به طور طبیعی در دماهای پایین که الاستومرهای آلی نمی‌توانند و در نهایت می‌توانند در برابر فشار مقاومت کنند، انعطاف‌پذیر هستند. منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *